Bicara hati : Anggapan Kita




Kealpaan sering melanda diri..
ujian sering menghujani diri..
kesedihan sering menghinggap diri

Apa diri ku tidak layak menerima syurgaMu, ya Allah??
Apa diri ku tidak layak menerima  cintaMu, ya Allah??
Apa diri ku tidak layak menerima perhatianMu, ya Allah??

Begitulah soalan yang sering timbul dalam hati dan minda kita…
Aku tidak segan silu untuk katakan “TIDAK, itu semua anggapanmu sahaja!!”
Walhal setiap apa yang berlaku itu sebagai satu tanda amaran kasih sayang dari Allah,
Agar kita refleksi atau muhasabah diri balik..

Allah Maha Pemalu,
 untuk tidak menunaikan doa orang-orang yang bersungguh-sungguh..
Allah Maha Perindu,
Kerna rindukan tangisan taubat dari seorang yang bergelar hamba..
Ya Allah… lalainya aku dengan kehangatan cinta dunia yang hanya sementara ini..
Sedangkan mati itu lebih dekat dengan aku..

Berikanlah aku hidayahMu ya Allah…
Selimutkanlah aku dengan kasih sayang Mu ya Allah…
Lindungilah mataku daripada liar melihat duniaMu ya Allah…
Tutuplah hatiku agartidak lalai dari mengingatiMu ya Allah..

Amin ya Rabbal alamin…

by me : Hamba Allah





Semoga Bermanfaat | Sebarkan cintaNya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...